Kokosový olej a chudnutie

Otázka

Podporí kokosový olej chudnutie viac ako olivový?

Odpoveď

Kokosový a olivový olej  sú vysoko energetické potraviny. Pri chudnutí musíte ich príjem kontrolovať.

Energetická hodnota  kokosového a olivového oleja  je porovnateľná. Čajová lyžička kokosového oleja obsahuje 162 kJ  a olivového 167 kJ. Vo vzťahu k chudnutiu je  dôležité kontrolovať celkový príjem tukov, pretože  zo všetkých živín poskytujú najviac energie. Je jedno, či sú to tuky rastlinné alebo živočíšne. Zásadný rozdiel medzi tukmi nepredstavuje energetická hodnota, ale zloženie mastných kyselín. Živočíšne tuky  majú vyšší  obsah nasýtených („nezdravých“) mastných kyselín a rastlinné obsahujú viac nenasýtených („zdravších“) mastných kyselín. Výnimkou je kokosový olej, ktorý  aj napriek  tomu, že je rastlinný, obsahuje veľa nasýtených mastných kyselín. Obsahuje ich dokonca oveľa viac ako bravčová masť. Kokosový olej má nízky obsah nenasýtených mastných kyselín a omega 3 a 6 mastné kyseliny neobsahuje takmer vôbec. Z hľadiska chudnutia neexistuje žiaden dôvod, pre ktorý by ste  mali  vymeniť  olivový olej za kokosový.