Ako jesť po cvičení

Otázka

Stretla som sa s protichodnou informáciou. Jedna tvrdí, že ihneď po cvičení sa jesť nemá a druhá naopak, že sa má jesť. Ako to teda je?

Odpoveď

Výkonnostní a vrcholoví športovci by mali jesť bezprostredne po tréningu, aby čo najrýchlejšie dosiahli obnovu spotrebovanej energie a udržali si dobrú výkonnosť. Pri chudnutí sa po cvičení odporúča jesť neskôr. 

Po tréningu príjem vhodnej stravy športovcom zabezpečí obnovu svalového glykogénu a skorú regeneráciu. Najdôležitejšie je, aby prijatá strava obsahovala správnu dávku sacharidov. Športovci by do tridsiatich minút po výkone mali prijať až 1,5 gramu sacharidov na jeden kilogram hmotnosti. V priebehu dňa by mali prijať denne asi 500 až 600 g/deň, čo je v porovnaní s racionálnou stravou a odporučeným príjmom 240 až 330 g/deň, takmer dvakrát viac. Pri chudnutí je odporučený denný príjem sacharidov 100 až 200 gramov. Ak chcete schudnúť, nemôžete sa stravovať tak, ako športovci, ktorí po cvičení konzumujú potraviny s vysokým obsahom sacharidov, ako sú napríklad ovsené vločky, banány, cereálie, fit a proteínové tyčinky, energetické nápoje a iné. Pri chudnutí je potrebné, aby ste telu bezprostredne po cvičení, keď je ešte v stave zvýšenej energetickej spotreby, energiu nedodali. Ak budete jesť po cvičení najskôr o hodinu, podarí sa vám spáliť o niečo viac energie z vlastných tukových zásob. Po cvičení jedzte pestrú stravu. Môžu to byť napríklad mliečne výrobky, zelenina, vajcia, mäso v kombinácii s malým množstvom sacharidovej potraviny, ako je chlieb, ryža, strukoviny...