Arašidové maslo v redukčnej diéte

Otázka

Môžem počas redukčnej diéty jesť arašidové maslo?

Odpoveď

Počas  redukčnej diéty  môžete  konzumovať aj arašidové maslo, ale  s mierou.  

Arašidové maslo má  menej energie ako bežné maslo. Rozdiel je  asi 500 kJ  v prospech arašidového masla.  Zatiaľ čo  živočíšne maslo v sto gramoch obsahuje 80 gramov  tuku, pričom 50 gramov tvoria  tuky nasýtené, arašidové maslo obsahuje  50 gramov tuku a len 9,5 gramu  nasýtených  mastných kyselín.  „Zdravšie“, nenasýtené mastné kyseliny, tvoria  asi 40 gramov.  Arašidové maslo neobsahuje cholesterol, je bohaté na vitamín E a vlákninu. Aj napriek jeho  vyhovujúcim nutričným parametrom by ste  ho počas redukčnej diéty  mali jesť  s mierou.  Počas diéty si na chlieb alebo pečivo natrite iba tenkú vrstvu. Môžete ho jesť samotné s chlebom/pečivom alebo pridať aj zeleninu.  Pozor si dávajte najmä na kombináciu s ovocím alebo ovocným džemom.  V takomto prípade ide už sacharidové raňajky, ktoré si počas redukčnej diéty  môžete dopriať naozaj iba výnimočne.