Prílohy pri diéte

Otázka

Počas diéty som vyradila všetky prílohy. Podarilo sa mi schudnúť, ale rada by som už začala jesť aj ryžu, cestoviny alebo zemiaky. Mám však strach, že znovu priberiem.

Odpoveď

Prílohy chudnutiu nebránia v prípade, že ich vhodne pripravíte a budete konzumovať v rozumnom množstve. 

Ryža, zemiaky a cestoviny sú sacharidové potraviny, ktoré majú porovnateľnú energetickú hodnotu. Varené obsahujú asi 500 kJ na 100 gramov. Dôležité je, aby boli pripravené al dente a porcia prílohy nebola vyššia ako 100 gramov. Ak ste prílohy dlhší čas nekonzumoval, je správne ich do jedálnička zaraďovať postupne. Vhodné je zaradiť ich na obed, pretože energiu prijatú so sacharidov v priebehu dňa spotrebujete rýchlejšie. Do jedálnička ich zaraďte dva až trikrát v týždni. Ryžu, zemiaky alebo cestoviny môžete konzumovať ako prílohu k mäsu, v kombinácií so zeleninou, alebo malou porciou inej bielkovinovej potraviny ako sú napríklad vajcia, syry alebo kyslomliečne výrobky.