Diétne tyčinky

Otázka

Pri práci na počítači zvyknem jesť slané tyčinky. Vedeli by ste mi poradiť nejakú zdravšiu alternatívu?

Odpoveď

Jedenie počas práce je stravovacím zlozvykom. Nevhodný stravovací návyk je potrebné odstrániť, a preto nahradenie „zlých“ potravín „lepšími“, nie je riešením. 

Počas jedenia by ste mali byť plne sústredená na jedlo a proces jedenia a nemali by ste sa zaoberať žiadnou inou činnosťou. Ak jete počas práce, kontrola nad príjmom jedla je slabšia a zvyšuje sa riziko jeho nekontrolovaného príjmu. Preto sa môže stať, že zjete viac, ako by ste chceli. Počas práce je správne si na jedlo vyčleniť krátke prestávky. Jedlo si tak viac vychutnáte, lepšie budete kontrolovať jeho množstva, príjem energie a tiež aj pocit sýtosti. Počas pracovných prestávok môžete slané tyčinky nahradiť napríklad paličkami z čerstvej zeleniny. Zeleninu (uhorku, bielu a červenú reďkovku, kaleráb, stopkatý zeler, mrkvu a pod.) nakrájajte na hranolčeky a jedzte ochutené korením, alebo dipom z bieleho jogurtu a byliniek.