Diétne grilovanie

Otázka

Strážim si váhu ale v lete často absolvujem grilovačky. Na čo si mám dávať pozor?

Odpoveď

Ak si osvojíte určité zásady, grilovaniu sa počas chudnutia nemusíte vyhýbať.

Dôležité je, aby ste jedli s mierou a vyberali si zdravšie a menej kalorické jedlá. Preto voľte  iba chudé mäso bez kože, ryby  alebo grilovanú zeleninu. Ako prílohu  si dajte čerstvú zeleninu. Dbajte na to, aby  porcia mäsa bola menšia  ako porcia zeleniny. Vhodný pomer je 1:3.  Spálené časti jedla  nikdy nejedzte!  Dávajte si pozor na grilovacie syry, majú takmer dvakrát viac kalórií ako mäso. Klobásky a párky ešte viac. Vynechajte aj grilovacie omáčky, dip , kečup, majonézu i horčicu, ktoré dodávajú energiu navyše. Namiesto dezertu si dajte radšej čerstvo pripravenú limonádu bez cukru, s bylinkami a ovocím. Alkoholické nápoje užívajte  v čo najmenšej miere, najvhodnejší je vínny strek. V porovnaní s inými alkoholickými nápojmi má najmenej kalórií.