Diétne dressingy na šaláty

Otázka

Aký máte názor na dressingy bez konzervantov, ktoré v 100 gramoch majú približne 1000 kJ?

Odpoveď

Čerstvo pripravené dressingy sú lepšou alternatívou, ako hotové dressingy kúpené v obchode. 

Použitím vhodných ingrediencií si môžete pripraviť dressing, ktorého energetická hodnota v porovnaní s kúpeným dressingom, bude byť výrazne nižšia. Ak je na výrobku uvedené, že je bez chemickej konzervácie, to neznamená, že neobsahuje žiadne iné prídavné látky. Kupované dressingy obsahujú rôzne aditívne látky, ktoré predlžujú dobu trvanlivosti a zlepšujú vlastnosti potraviny, ako je chuť, vôňa, farba, textúra a iné. Dressing si môžete rýchlo pripraviť aj doma napríklad z jogurtu, kyslej smotany, byliniek, korenín, citrónu, syra a pod. Keď použijete ako základ biely jogurt s obsahom tuku 3-4 %, dochutíte ho bylinkami, koreninami, alebo cesnakom, získate chutný dressing s energetickou hodnotou do 400 kJ na 100 gramov. Ak chudnete, nezabúdajte na to, že pridaný dressing zvýši energetickú hodnotu každého zeleninového šalátu. Dressingy konzumujte uvážlivo a s mierou.