Diéta 16:8

Otázka

Aký máte názor na chudnutie diétou 16:8?

Odpoveď

Diéta 16:8 nevedie k zmene životného štýlu a stravovacích návykov. Neodporúčame ju.

Aj keď sa zdá, že diéta 16:8 je najnovším hitom, vychádza  zo starých  odporúčaní, nejesť po 17 hodine. Rozdiel je v tom, že čas jedenia si môžete zvoliť sami. Jesť môžete medzi  9 až 17, alebo 11 až 19 hodinou a zostávajúcich 16 hodín už jesť nesmiete. Aj napriek tomu, že diéta 16:8  nevyžaduje zmenu jedálnička a ani zmenšenie porcii jedla, schudnúť ňou môžete. Dôvodom je to, že príjem kalórii je v aktívnej fáze dňa a nie večer, keď je metabolizmus pomalší.  Dlhý čas bez príjmu jedla však môže viesť k zvýšeniu pocitu hladu. Ľahko sa preto môže stať, že za osem hodín jedenia, zjete viac jedla a kalórií, ako  ste zvykli prijať pred diétou. V takomto prípade nielenže neschudnete, ale navyše môžete aj pribrať.
Diéta 16:8 nerešpektuje zásady rozumnej redukčnej diéty a nevedie k dodržiavaniu zásad zdravej výživy. Od chudnúceho neočakáva zmenu stravovania ani zlepšenie stravovacích návykov. Neučí  ako  sa stravovať racionálne a zdravo, preto ju neodporúčame.