Chlieb a chudnutie

Otázka

Mám pri chudnutí namiesto bežných chlebov jesť radšej ranný a večerný chlieb?

Odpoveď

Ranné a večerné druhy chleba majú energetickú hodnotu porovnateľnú s bežnými druhmi chleba. Pri ich konzumácii je potrebné dodržiavať všetky odporúčania redukčnej diéty. 

Ranný a večerný chlieb patrí k chlebom s vyššou energetickou hodnotou. Tieto chleby v 100 gramoch obsahujú asi 1000 až 1100 kJ. Ranný chlieb má vyšší obsah vlákniny, ale zároveň aj vysoký obsah sacharidov (až 52 gramov v 100 gramoch) a večerný chlieb zase menej sacharidov, viac bielkovín ( 25 gramov), ale zároveň aj viac tukov. Ak sa pri chudnutí rozhodnete pre ranný a večerný chlieb, nemali by ste prekročiť odporúčanú dennú dávku chleba, čo je asi 80 až 120 gramov. Nezabudnite na to, že večerná porcia chleba, aj v prípade, že zvolíte večerný chlieb, má byť menšia ako porcia chleba prijatého v priebehu dňa. Vďaka svojmu zloženiu majú tieto chleby typickú chuť a hutnejšiu konzistenciu. Pri redukčnej diéte máte možnosť širšieho výberu chlebov. V obchodoch sú bežne dostupné chleby s vyhovujúcimi nutričnými parametrami a v porovnaní s ranným a večerným chlebom aj nižším obsahom energie, a to o 400 až 500 kJ.