Avokádo v jedálničku na chudnutie

Otázka

Tréneri považujú avokádo za top potravinu pri chudnutí. Aký je váš názor?

Odpoveď

Avokádo má  vysoký obsah tukov  a vyššiu energetickú denzitu. Pri chudnutí  ho  musíte konzumovať s mierou.

Energiu avokádu dodávajú najmä tuky. V sto gramoch avokáda  je asi 17 gramov tukov. Tuky, ktoré obsahuje sú síce „zdravšie“ nenasýtené, ale tie dodajú také isté množstvo energie, ako tuky „nezdravé“ nasýtené. Pre vyšší obsah energie, 750J/100g, patrí k potravinám, ktorých príjem počas diéty musíte kontrolovať. V redukčnom jedálničku môžete  avokádom nahradiť maslo, alebo syr.  Ak si ho pridáte  do šalátu, znížte dávku pridaného oleja. Pri príprave  dipov, dressingov  alebo nátierok  ho kombinujte so zeleninou, ale nikdy nie s vajcom, maslom, olejom, mäkkým syrom, alebo  orechmi. Pri takejto kombinácii by ste si pripravili tukovú bombu s vysokým obsahom energie. Kalorickou bombou sú aj raw krémy pripravené z avokáda v kombinácii s kokosovým tukom, kokosovou, mandľovou múkou, orechmi, či sušeným ovocím.