Ako cvičiť pri hruškovitej postave?

Otázka

Mám BMI 20 a hruškovitý typ postavy. Ako mám cvičiť, aby som zmenšila moje kritické partie.

Odpoveď

Za hruškovitý tvar postavy je zodpovedný tuk, ktorý sa vo väčšom množstve ukladá na bokoch, zadku a stehnách. Formovanie takejto postavy si vyžaduje individuálny prístup a väčšiu trpezlivosť. 

Pre hruškovitú postavu je typické, že horná časť tela je útlejšia v porovnaní s dolnou časťou. Pri cvičení je preto potrebné pre každú časť tela zvoliť osobitnú intenzitu cvičenia. Pre hornú časť tela sú vhodnejšie posilňovacie cvičenia s vyššou záťažou a počtom opakovaní 10 až 12 z každého cviku. Tým sa zvýši podiel svalovej hmoty, horná časť tela sa vytvaruje a postava bude pôsobiť súmernejšie. Pre dolnú časť tela sú vhodné cvičenia s nižšou záťažou a počtom opakovaní 15 až 20. Takéto cvičenie podporí úbytok tuku z problémových partií bez toho, aby sa zvýšil svalový objem. Cvičiť je potrebné pravidelne dva až tri krát do týždňa po dobu minimálne troch mesiacov. Výsledok vždy podporí správna výživa. Z jedálneho lístka je potrebné vylúčiť predovšetkým sladkosti, smotanové a maslové krémy, cestoviny s tučnými omáčkami a sladké jedlá. Pre dosiahnutie optimálneho výsledku je vhodné obrátiť sa na odborníkov, ktorí podľa typu postavy zostavia individuálny plán cvičenia.