Aj pri zdravom stravovaní môže byť príjem energie vyšší, ako odporúča redukčná diéta

Otázka

Už viac ako mesiac sa snažím jesť zdravo a aj napriek tomu nechudnem. Obvykle raňajkujem musli, na desiatu 2 jablká, obed mám ľahký, obyčajne bezmäsitý, popoludní zjem jogurt a ovocie, na večeru mäso so zeleninou alebo sýtejší šalát. Chlieb som vylúčila úplne. Keď mám chuť na sladké, dám si fit tyčinku alebo sušené ovocie. Kde robím chybu?

Odpoveď

Aj pri zdravom stravovaní môže byť príjem energie vyšší, ako odporúča redukčná diéta. 

Zdá sa, že vo vašom jedálničku prevažujú sacharidové potraviny a príjem živín nie je správne vyvážený. Napríklad len porcia musli a 2 jablká vám dodajú asi 3 000 kJ, čo je až 50% z celkového odporúčaného denného príjmu energie pri redukčnej diéte. Ak pod jednoduchým obedom rozumiete 300 až 400 gramovú porciu jedla, ktorá obsahuje hlavne cestoviny, zemiaky, ryžu či strukoviny, potom prijímate aj viac sacharidov. Namiesto musli skúste zjesť na raňajky kúsok celozrnného chleba s prírodným syrom alebo so šunkou, vajíčkovou či rybacou pomazánkou a zeleninou. Nekonzumujte viac ako 150 gramov ovocia denne a z jedálnička vylúčte sušené ovocie a fit tyčinky. Sacharidové potraviny a prílohy konzumujte v menšom množstve a vždy v kombinácii s potravinami s vyšším obsahom bielkovín a zeleniny. Chlieb a celozrnné pekárenské výrobky nenahrádzajte ryžovými chlebíkmi, suchármi alebo knäckebrotmi. Z mliečnych výrobkov uprednostňujte neochutené kyslomliečne výrobky a zo syrov tie, ktoré majú vyšší obsah vody, ako sú napríklad prírodné syry.