Aj napriek tomu, že sa snažím nevečerať, nedarí sa mi to vždy dodržať. Niekedy som tak hladná, že nevydržím a jem aj po desiatej

Otázka

Aj napriek tomu, že sa snažím nevečerať, nedarí sa mi to vždy dodržať. Niekedy som tak hladná, že nevydržím a jem aj po desiatej. Musím schudnúť, pretože o mesiac idem na dovolenku k moru.

Odpoveď

Raňajky, obed, večera, ľahká desiata či olovrant by mali mať v jedálničku svoje pevné miesto aj počas chudnutia. 

Keďže večer a v noci je požiadavka tela na energiu nižšia ako cez deň, večera by v porovnaní s obedom mala byť menej výdatná. Večerné jedlo nám dodáva energiu na záver dňa, prispieva k udržiavaniu hladiny krvného cukru, a tým pomáha aj kontrolovať pocit hladu a sýtosti. Ak chcete schudnúť, dôležité je, aby večerné jedlo neobsahovalo potraviny s vysokým obsahom cukru a tuku. Vhodné je ľahko stráviteľné mäso a ryby, zeleninové jedlá a zeleninové šaláty, ľahké polievky nezahustené zápražkou, netučné syry. Nevhodné sú vyprážané, mastné a sladké jedlá ako aj napríklad kukuričné lupienky (cornflakes), prezreté ovocie a ovocné šťavy, husté prívarky, cestoviny, pizza a podobne.