Spôsob stravovania

U nás dostanete tú najlepšiu starostlivosť v oblasti výživy. Základom redukčnej diéty kompliment® je zdravá a vyvážená strava. Je ideálna pre každého, kto chce schudnúť zdravo a jesť skutočné jedlo. Nie jeho náhrady.

Redukčná diéta kompliment®

Výber potravín do vášho menu pre vás pripravia naše výživové špecialistky priamo na mieru.

  • Z jedálnička vám pomôžu vylúčiť potraviny, ktoré chudnutiu neprospievajú a zaradia doň tie, ktoré chudnutie aktivujú.
  • Počas pravidelných výživových konzultácií vám odporučia overené postupy, správne kombinácie a množstvá potravín.

Redukčná diéta kompliment®

  • Rešpektuje zásady zdravého stravovania a rozumného chudnutia.
  • Je vyvážená, pestrá a má vyhovujúci obsah živín.
  • Odporúča zdravé potraviny, chutné a čerstvo pripravené jedlá.
  • Zohľadňuje vaše chute a stravovacie možnosti.

Princípy diéty kompliment®

  • Pre každého je pripravená individuálne.
  • Jej jedálniček je pestrý a rešpektuje obvyklé chute.
  • Príprava jedál je nenáročná a rýchla.
  • Použité suroviny sú čerstvé, kvalitné a bežne dostupné.
  • Dáva dôraz na chuť.
  • Dobre kontroluje pocit hladu a sýtosti.

Aké sú zákonitosti zdravej a vyváženej redukčnej diéty?

  • Základom redukčnej diéty sú potraviny s nízkou energetickou hustotou, nízkym glykemickým indexom a denným príjmom energie od 5 000 do 6 000 kJ.
    Pri redukčnej diéte je potrebné kontrolovať celkový denný príjem energie, množstvo prijatých tukov a jednoduchých cukrov. Aj počas redukčnej diéty je potrebné prijímať pestrú a vyváženú stravu, ktorá má optimálny pomer všetkých živín, dodá dostatok vitamínov a potrebné minerálne látky. Počas redukčnej diéty sa na celkovom dennom príjme energie majú sacharidy podieľať 50 maximálne 55 percentami (z toho 95 percent sacharidy s vysokým obsahom vlákniny a maximálne 5 percent jednoduché sacharidy), bielkoviny 20 až 25 percentami a tuky 20 až 25 percentami.
     
  • Chudnutie sa naštartuje vtedy, keď bude je menu zložené správne a príjem jedál pravidelný, teda 3 až 5 krát denne. K zásadám redukčnej diéty patrí aj pravidelný a dostatočný pitý režim. Pre efektívne chudnutie je dôležité aj správne rozložiť energiu prijatú počas dňa.
    Na raňajky je ideálne zjesť asi 25% z celkovo prijatej energie za deň. Na desiatu asi 10%, na obed 35%, na olovrant 10% a na večeru 20%.
     
  • Pravidelný príjem jedla udržuje relatívne stálu hladinu krvného cukru, čo umožňuje dobre kontrolovať pocit hladu a sýtosti a zabraní tomu, aby sa metabolizmus spomalil a rozvinul sa šetriaci režim. Vhodné zloženie stravy pomáha predísť vzniku nekontrolovateľného hladu a udržiava správnu intenzitu metabolizmu.
    Hlad dobre kontroluje najmä dostatok vlákniny a vody a príjem bielkovín, ktoré majú vysokú sýtivosť.
     
  • Menu počas redukčnej diéty má dobre chutiť a prinášať radosť z dobrého jedla.