Vysmážaný kapor

Otázka

Akú rybu by som si mala pripraviť na štedrovečernú večeru keď som v redukčnom režime?

Odpoveď

Rybie mäso je nutrične hodnotné  a  patrí k diétnym potravinám.   

Je zdrojom ľahko stráviteľných bielkovín, zdravých tukov, vitamínov a minerálnych látok. Energetickú hodnotu ovplyvňuje najmä obsah tuku v rybacom mäse. V  sto gramoch môže obsahovať  1 až 30 gramov tuku. Obsah tuku závisí od druhu ryby, veku, prostredia  v  ktorom  žije a čase jej výlovu.  Napríklad zubáč, šťuka, treska, alebo  halibut sú ryby s nízkym obsahom tuku. Ich energetická hodnota sa pohybuje v rozpätí od 350 do 400 kJ/100 gramov.  Kapor, ktorý  je najobľúbenejšou rybou na Vianoce,  je stredne tučná ryba. Obsahuje  asi 6 gramov tuku a 530 kJ/100gramov. K stredne tučným rybám patrí aj pstruh, sumec, tuniak, makrela a sleď. Losos, sardinka, žralok, úhor a ďalšie, sú  tučné ryby, ktoré v 100 gramoch dodajú viac ako 600 kJ. Pri diéte je najdôležitejší spôsob, akým rybu pripravíte. K diétnym úpravám patrí varenie, dusenie, grilovanie a pečenie. Ak rybu vysmažíte v trojobale, jej energetická hodnota  sa zvýši o viac ako 600 kJ! Sto gramová porcia štedrovečerného kapra  v takomto prípade nebude mať 530, ale  až 1160 kJ!