Soľ a chudnutie

Otázka

Budem chudnúť lepšie, keď úplne vylúčim soľ?

Odpoveď

Chudnutie je vždy výsledkom negatívnej energetickej bilancie a nie príjmu soli.

Chlorid sodný, kuchynská soľ, je minerálna látka, ktorá  síce dennú bilanciu energie neovplyvňuje, ale   jej príjem má byť kontrolovaný  a to najmä zo zdravotných dôvodov. Denne by sme nemali prijať viac ako  6 gramov soli. Soľ sa v potravinách prirodzene nachádza v podobe minerálnych látok. Problémom sú priemyselne spracované potraviny, do ktorých  sa soľ  pridáva, a ktoré  obyčajne  majú aj vyšší obsah energie. Pri redukčnej diéte je však konzumácia polotovarov, konzervovaných potravín, údenín, keksov, tučných syrov  a iných potravín s vyšším obsahom soli  zakázaná.  Počas chudnutia môže nastať situácia, že po konzumácii slaných jedál nielen neschudnete, ale vaša hmotnosť sa ešte zvýši. Pri rýchlom výkyve hmotnosti sa však obyčajne nejedná o príbytok tuku, ale o zadržanie vody v tele. Sodík a draslík totižto ovplyvňujú acidobázickú rovnováhu v organizme, osmotický tlak a hospodárenie s vodou, chránia pred  nadbytočnými stratami tekutín a poklesom krvného tlaku. Aby vaše výsledky v chudnutí neboli skreslené, jedlo zbytočne nedosáľajte. Používajte radšej bylinky, ktoré pomôžu zvýrazniť chuť jedla.