Chlieb na chudnutie

Otázka

Mám počas chudnutia jesť radšej kváskový chlieb ako bežný kysnutý?

Odpoveď

Kváskový chlieb odporúčame! V porovnaní s bežným kysnutým chlebom  má lepšie výživové vlastnosti.

Uprednostňujte kváskový chlieb vyrobený z celozrnnej múky a počas chudnutia ho jedzte  v primeranom množstve. Kváskový chlieb má vysokú sýtivosť a vďaka  fermentácii (prirodzené kvasenie), ktoré  prebieha niekoľko hodín, je ľahšie  stráviteľný a nevyvoláva plynatosť. Ďalšou z výhod je tvorba kyseliny mliečnej v priebehu kvasenia, ktorá predlžuje trvácnosť chleba. Kváskový chlieb neobsahuje žiadne pridané látky na rozdiel od  kysnutého chleba,  pri výrobe ktorého sa používajú kvasnice alebo kypriace prostriedky. Preto kváskový chlieb obyčajne dobre tolerujú  aj ľudia trpiaci histamínovou intoleranciou, alebo tráviacimi problémami. Doma  pripravený kváskový  chlieb je najlepší! Máme to vyskúšané, kvások pravidelne prikrmujeme a chlieb pečieme!  S receptom  na jeho prípravu sa s vami radi podelíme.

TIP: Kváskový chlieb podľa Inštitútu kompliment®

Zmiešajte 250 g celozrnnej špaldovej  múky, 150 g celozrnnej ražnej múky, 1,5 čajovej lyžičky soli, 1 čajovú lyžičku celej a mletej rasce. Pridajte 450 ml vlažnej vody, 3 polievkové lyžice  kvásku a zmes spolu dobre premiešajte.  Chlebové cesto  vylejte do formy na pečenie, prikryte  plátenným obrúskom a nechajte kvasiť 9 až 12 hodín na teplom mieste. Chlieb pečte vo vyhriatej rúre pri teplote 180oC asi 90 minút. Po upečení ho nechajte  vychladnúť, prikryte plátenným obrúskom a  nechajte 5 až 6 hodín odležať.