DIÉTA

Základom redukčnej diéty kompliment® je zdravá a vyvážená strava

Redukčná diéta kompliment®

Diéta - individuálne  chudnutie na mieru Diétu pre vás pripravia naši výživoví špecialisti individuálne a priamo na mieru. Z jedálnička vylúčia potraviny, ktoré chudnutiu neprospievajú a zaradia tie, ktoré chudnutie aktivujú. Počas pravidelných výživových konzultácií vám odporučia overené postupy, správne kombinácie a množstvá potravín. U nás dostanete tú najlepšiu starostlivosť v oblasti výživy.

Redukčná diéta kompliment® rešpektuje zásady zdravého stravovania a rozumného chudnutia. Je vyvážená, pestrá a má vyhovujúci obsah živín. Odporúča zdravé potraviny a čerstvo pripravenú stravu. Zohľadňuje osobné chute a stravovacie možnosti.

Diéta kompliment® je pre každého, kto chce schudnúť zdravo, jesť skutočné jedlo a nie jeho náhrady.

Princípy diéty kompliment®

  • Pre každého je pripravená individuálne.
  • Jej jedálniček je pestrý a rešpektuje obvyklé chute.
  • Príprava jedál je nenáročná a rýchla.
  • Použité suroviny sú čerstvé, kvalitné a bežne dostupné.
  • Chuť jedál je atraktívna.
  • Dobre kontroluje pocit hladu a sýtosti.

Redukčná diéta

Základom redukčnej diéty majú byť potraviny s nízkou energetickou hustotou, nízkym glykemickým indexom a denným príjmom energie od 5 000 do 6 000 kJ. Pri redukčnej diéte je nevyhnutná zmena zloženia stravy. Potrebné je v jedálničku kontrolovať celkový denný príjem energie, množstvo prijatých tukov a jednoduchých cukrov. Aj počas redukčnej diéty je potrebné prijímať pestrú a vyváženú stravu, ktorá má optimálny pomer všetkých živín, dodá dostatok vitamínov a potrebné minerálne látky. Počas redukčnej diéty sa na celkovom dennom príjme energie majú sacharidy podieľať 50 maximálne 55 percentami (z toho 95 percent sacharidy s vysokým obsahom vlákniny a maximálne 5 percent jednoduché sacharidy), bielkoviny 20 až 25 percentami, tuky 20 až 25 percentami.

Chudnutie sa naštartuje vtedy, keď bude zloženie stravy optimálne a jej príjem pravidelný t.j. 3- až 5-krát denne. K zásadám redukčnej diéty patrí aj pravidelný a dostatočný príjem vhodných tekutín. Stravu a tekutiny je potrebné prijímať počas dňa pravidelne vo vyváženom pomere. Pre efektívne chudnutie je dôležité aj správne rozložiť energiu prijatú počas dňa. Na raňajky je vhodné prijať asi 25% z celkovo prijatej energie za jeden deň. Na desiatu asi 10%, na obed 35%, na olovrant 10% a na večeru 20%.

Pravidelný príjem stravy udržuje relatívne stálu hladinu krvného cukru, čo umožňuje dobre kontrolovať pocit hladu a sýtosti a zabraní tomu, aby sa metabolizmus spomalil a rozvinul sa šetriaci režim. Vhodné zloženie stravy pomáha predísť vzniku nekontrolovateľného hladu a udržiava správnu intenzitu metabolizmu. Hlad dobre kontroluje najmä dostatok vlákniny a vody v strave, a tiež aj príjem bielkovín, ktoré majú vysokú sýtivosť. Príjem potravy má počas redukčnej diéty navodzovať pozitívne zážitky a prinášať príjemné pocity.